poniedziałek, 22 października 2012

Nostalgia

by Wielkie Joł

Imię: Krzysiek
Wiek: 25
Forum: Netwars
Ulubione gry: SC:BW, World of Tanks, WoW
Coś o sobie: Przyrodnik ze wschodu, miłośnik pieśni ludowych. Gotowanie sprawa mi dużo frajdy. Lubię potrawy ostre w których można znaleźć coś z kuchni śródziemnomorskiej oraz Karpat. Nie gardzę domowym schabowym z buraczkami i ziemniakami oraz dobrą zupą.




Składniki
2 litry dobrego bimbru (ok. 60-70%)
4 cytryny
4 kiwi
2 mandarynki
2 słodkie grejfiuty
3 pomarańcze
50 ml miodu (najlepiej swojskiego)

Podane składniki wystarczyły mi na wypełnienie czterech butelek 0.7L oraz jednej 1L.




Przygotowanie
  1. Myjemy ręce i owoce. 
  2. Obieramy owoce i usuwamy z nich części gorzkie i pestki – szczególnie z grejpfrutów. 
  3. Dzielimy owoce na 3 porcje: grejpfruty, kiwi i mandarynki oraz cytryny i pomarańcze a następnie je blendujemy. 
  4. W moim przypadku butelki wypełniłem do połowy owocami w poniższy sposób:
1x 0,7L – grejpfruty
2x 0,7L – mandarynka i kiwi
1x 0,7L i 1L – cytryna i pomarańcza z miodem
  1. Wypełnione owocami butelki zalewamy prawie pod sam korek bimbrem i odstawiamy na minimum 1-2 tygodnie do przegryzienia się.
  2. Po tym okresie możemy przesączyć całość w celu usunięcia owoców z napoju jednak ja wolę pić „na gęsto” : ). Jeśli dzieło wyjdzie zbyt kwaśne można dodać trochę cukru, wymieszać i odstawić na jakiś czas.

Czemu „Nostalgia”? A właśnie temu, bo pijąc takie wyroby przypominają mi się wyjazdy terenowe z przyjaciółmi. Dzika przyroda, ognisko, gitara, śpiewy no i oczywiście… własne wyroby : )

1 komentarz: