piątek, 19 października 2012

Mozarella z pomidorami (Caprese) by zAzA

Mozarella z pomidorami (Caprese)
by zAzA

Imię: Marcin
Wiek: 22
Forum: Netwars
Ulubione gry: Starcraft, Football Manager, Fifa 



Składniki :
  • Na sałatkę (na 2 porcje)
  • 2 średnie/duże pomidory
  • Ser mozzarella (1-1,5 kulki)
  • Oliwa z oliwek
  • Rukola
  • Oliwki
  • Kapary
  • Bagietka
  • Na sos balsamiczny
  • 3-4 łyżki stołowe octu balsamicznego
  • 8 łyżeczek miodu
  • 120-150 ml oliwy z oliwek
  • Na masło czosnkowe
    • 8 ząbków czosnku
    • 5-10 listków bazylii
    • 200-250 g masła
    • Łyżka stołowa oliwy z oliwek
Przygotowanie masła i sosu:
Masło czosnkowe to zajebista sprawa, można sobie zrobić i trzymać w lodówce. Ogólnie taka bagieta z masłem czosnkowym pasuje do każdej sałatki. Ja robię to w taki sposób: wrzucam 200-250 gram masła do jakiejś miski, wlewam tam trochę oliwy, zazwyczaj leję na oko, ale to pewnie będzie z 1-2 łyżki stołowe. Wcześniej obieram sobie czosnek i siekam go MEGA drobno, nie mam wyciskarki żadnej, jak ktoś ma to może sobie wycisnąć i będzie to samo. Taki czosnek wrzucam do masła i oliwy, zrywam kilka listków bazylii i rwę je na drobne kawałki i mieszam z całością. Zrobi się z tego papka pod wpływem mieszania, więc przed pierwszym smarowaniem warto wrzucić na jakiś czas do lodówki, żeby zastygło.

Sos balsamiczny to prosta sprawa, wlewasz wszystkie składniki do miski czy czegokolwiek i mieszasz aż się połączą. Jak ktoś nie ma w domu miodu, to słyszałem, że można użyć cukru trzcinowego. W sumie niektórzy w ogóle robią sos z samego octu i oliwy, a niektórzy z samego octu i cukru. Jest dużo przepisów w necie, każdy znajdzie coś dla siebie. Ja wolę ten z miodem, bo jest gęstszy i ma bardziej wyrazisty smak.

Przygotowanie sałatki:
Pomidory kroję na 4-5 grubych (tak ponad 1 cm) plastrów (każdy pomidor), tylko należy je kroić w taki sposób, żeby ostatni plasterek to było to zielone coś na środku pomidora, aby to wrzucić. Ser kroję tak samo, aby był mniej więcej wielkości plastra pomidora po obwodzie, ale jego wysokość ma być mniejsza. Ja zużyłem akurat 1,5 opakowania mozarelli, ale jak nie chcesz wydać za dużo kasy, to spokojnie wystarczy jedna.
Teraz zostaje kwestia układania tego wszystkiego na talerzu. Po bokach rozrzucasz kapary, trochę oliwek. Najpierw jednak polej po talerzu 2 łyżki stołowe sosu balsamicznego. Teraz trzeba zrobić przekładańca, pomidor-ser-rukola-pomidor-ser-rukola-pomidor-ser-rukola-pomidor. Po wierzchu polej jeszcze jedną łyżką sosu. Wszystko można jeszcze jebnąć szczyptą soli. Ja akurat zapomniałem. No i najważniejsze, posmarować bagietkę masłem i wrzucić na 5 minut do piekarnika. Bagietka to w sumie najlepsza rzecz z całej sałatki. Na dobrą sprawę można olać sałatkę a jeść samą bagietkę.

Na koniec ma to wyglądać tak:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz