czwartek, 8 listopada 2012

Karkówka z warzywami

by Wielkie Joł


Składniki
1kg karkówki bez kości
2 papryki
2 cebule
2 marchewki
1 cukinia
1 por
Kilkanaście pieczarek
Suszone ostre papryczki
Czosnek
Koperek
Oliwa z oliwek
Przyprawy: sól, pieprz, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie, bazylia, majeranek, przyprawa masala

Oczywiście proporcje składników mogą zmieniać się od własnego upodobania. Jedni nie lubią ostrych potraw, inni wciągają 3 cebule na śniadanie popijając szklaneczką tabasco. Podane składniki wystarczają mi na porządny obiad na 5 dni (zakładając że za każdym razem ugotuję ryż/makaron/pyry).



 

Przygotowanie
  1. Mięso myjemy i kroimy w niezbyt małe kawałki. Następnie wrzucamy do miski, dodajemy czosnek, cebulę, przyprawę masala, sól, pieprz, majeranek, zioła, bazylię oraz odrobinę oliwy z oliwek, dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na kilka godzin żeby się przegryzło. 
  2. Warzywa myjemy i kroimy w niezbyt drobne kawałki. 
  3. Na dużą patelnię wlewamy oliwę z oliwek i wrzucamy zamarynowane mięso. Pojemnik w którym je marynowaliśmy warto opłukać odrobiną wody w celu zebrania tego co się ostało i dodać do mięsa. 
  4. Gdy mięso się podsmaży, dodajemy paprykę, marchew oraz pora a następnie całość dusimy pod przykryciem. Po kilku minutach dodajemy cukinię i pieczarki. W tym momencie moja patelnia ledwo mieściła to wszystko więc przerzuciłem całość do dużego garnka z grubszym denkiem w którym kontynuowałem przygotowywanie potrawy. 
  5. Gdy warzywa będą robić się już miękkie (można sprawdzić próbując marchewkę bądź paprykę) dodajemy ostre papryczki, koperek, majeranek, bazylię, zioła oraz solimy i pieprzymy. Wszystko dokładnie mieszamy. Po ok. 5 minutach można spróbować sosu czy niczego mu nie brakuje i ewentualnie doprawić według własnych upodobań. Gotowe : ) 
Przyprawę masala użyłem pierwszy raz (kupiłem w delikatesach Piotr i Paweł). Trochę się niestety na niej zawiodłem, gdyż myślałem że będzie ostrzejsza biorąc pod uwagę slogan reklamowy „Secrets of India”. Ale myślę że jest dobrym dodatkiem do łagodnych potraw mięsno-warzywnych.





1 komentarz: